Mechanics: Serge Dijsselbloem
De rijders staan altijd in de ‘spot-lights’ maar hoe goed ze ook zijn. Zonder een goede monteur kan de crosser niet tot de prestaties komen. Daarom willen wij een keer per maand een monteur in de ‘spot-light’ zetten. Deze maand is dat Serge Dijsselbloem.
MXMag: Stel jezelf even voor:
SD: “Hallo, ik ben Serge Dijsselbloem, inmiddels 44 jaar oud en woon in Milheeze, Noord-Brabrant en ben werkzaam bij WP Suspension als Track Support Mechanic Off-Road.”
MXMag: Hoe ben jij in de motocross terecht gekomen:
SD: “Ik was 5 jaar oud toen mijn broer, Jurgen, wedstrijden begon te rijden bij de NMB. Dat was dus in 1978. Mijn vader was omroeper bij de MON, en vanaf 1982 waren wij daar te vinden bij de jeugdwedstrijden. Van kleins af aan was ik geïnteresseerd in de motor. Mee helpen poetsen, benzine tanken, ketting spannen. Ik ging steeds meer doen en toen ik een jaar 17 was, was niks meer te gek en deed ik vrijwel al het onderhoud aan de motor.”
MXMag: Voor welke rijders/teams heb jij gewerkt:
SD: “Ai! Dat zijn er wel wat! Als monteur dus begonnen bij mijn broer Jurgen, Peter Herlings, Leon Giesbers, Bart Nelissen, Marc de Reuver, Carl Nunn, Stephen Sword en Katherine Prumm. Daarna ben ik eind 2007 WP Suspension begonnen als Race Track Support Off-Road. Mijn rijders door de jaren heen: Tyla Rattray, Tommy Searle, Max Nagl, Jonathan Barragan, Marcus Schiffer, Marvin Musquin, Ken Roczen, Jeffrey Herlings, Jeremy Vanhorebeek, Shaun Simpson, Rui Goncalves, Todd Waters, Max Anstie, Gautier Paulin, Nathan Watson, Thomas Covington, Dylan Ferrandis, Arnoud Tonus, Matt Moss, Malcolm Steward, PJ Larssen, Ryan Dungey. Mike Brown, Alessandro Lupino en Kurt Caselli. Ik ben vast nog iemand vergeten! Verder ben ik bij diverse team werkzaam geweest; Chesterfield Suzuki Team, KTM Champ Factory en Team Molson Kawasaki. “
MXMag: Wat is jou functie binnen je huidige team:
SD: “Nu ben ik bij RockstarEnergy-Husqvarna-IceOne Racing werkzaam voor het afstellen van vering voor de rijders; Gautier Paulin, Max Anstie en Mikkel Haarup. “
MXMag: Hoogtepunt als monteur:
SD: “Alle wereldtitels van de rijders waarmee je werkt. En natuurlijk de FIM Motocross of Nations van 2004 in Lierop. Toen was ik de monteur van Marc de Reuver en reed hij met de 250cc KTM 2-takt, dat vergeet je nooit meer!”
MXMag: Favoriet gereedschap:
SD: “De momentsleutel.“
MXMag: Sta nooit in de pitlane zonder:
SD: “T-Sleutel 8.”
MXMag: Beste pitboard kreet:
SD: “Hero or Homo?”
MXMag: Sleutelt liefst aan tweetakt of viertakt:
SD: “De 2-takt. Maar in de vering maakt dat niet veel uit he.”
MXMag: Wie is de wereldkampioen onder de monteurs:
SD: “Vaak moeten de monteurs van de mindere teams harder werken dan ‘Factory’ monteurs, die hebben alles nieuw en bij de hand. Dus het is een lastige vraag. Maar als ikzelf rijder was dan zou ik Frank Grolleman wel een vertrouwde keus vinden.”
MXMag: Fijnste GP:
SD: “Zonder twijfel Lierop! Goede organisatie en fijn en mooi paddock. Een wedstrijd die ik ieder jaar op de kalender mis.”
Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: Ray Archer
Ook te lezen
Jago Geerts: “Ik wil terugkomen in Lommel”
Jago Geerts werkt hard om terug te komen van een blessure die hij begin maart opliep tijdens de openingswedstrijd van het 2024 MXGP wereldkampioenschap in Argentinië. De Belg, die bij …Andrea Bonacorsi over zijn stap naar de MXGP: “Dat was de moeilijkste beslissing van mijn leven”
Regerend EMX250 kampioen, Andrea Bonacorsi, zal de overstap maken naar het Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team voor de rest van het FIM Motocross World Championship seizoen 2024, ter vervanging …Deelnemerslijsten MXGP van Portugal
Komend weekend gaat het WK motorcross verder met de vijfde wedstrijd op de MXGP-kalender. In Agueda, Portugal zullen naast MXGP en MX2 ook de jongens van EMX250 en EMX125 strijden …Tom Vialle jaagt op de titel in de VS
Er is nog één wedstrijd te gaan in het US East Coast Supercross Championship. Die vindt over twee weken plaats in Salt Lake City, de stad die gewend is geraakt …
Uw reacties