X

MY 2013: Kawasaki KX250F

Het seizoen 2012 is niet eens halfweg en daar zijn al de nieuwe Kawasaki-crossers voor 2013! Nadat KTM vorig week de 2013-modellen voorstelde is het nu de buurt aan Kawasaki. Verwacht geen wereldschokkende nieuwigheden al evolueerde de KX250F wel behoorlijk ten opzichte van vorig jaar.

Wat is er nieuw:
Nieuwe inlaattraject: Een grotere inlaatpoort en een rechtere verbinding tussen luchtfilterhuis en verbrandingskamer moeten voor meer vermogen aan hoge toeren zorgen.
Mappingsysteem: Net als bij de KX450F al het geval was kan je naast de standaardafstelling nu ook kiezen uit drie voorgeprogrammeerde mappings. Je kan? kiezen uit Soft, Standard of Hard.  De mappings staan op 4-polige stekkers die je gewoon moet inpluggen.

De KX250F beschikt nu over een resonantiedemper.

Geluidsdemping: De KX250F vanaf 2013 uitgerust met een resonantiedemper. Daarnaast werd ook het luchtfilterhuis gewijzigd – er zit geen gat meer aan de rechterzijde – en werd de uitlaatdemper groter. Dat maakt dat de KX250F nu dezelfde demper heeft als de KX450F.
Voorvork: De KX250F behoudt de Showa SFF-voorvork. Maar de Separate Function-vork krijgt dikkere binnenbuizen van 48 mm (tegenover 47 mm) en een nieuwe lay-out. Dat moet voor meer grip op het voorwiel zorgen, alsook meer stabiliteit bij het aanremmen en neerkomen na een sprong.
Foto’s : Kawasaki