X

Hier zijn de 2025-modellen van KTM

De 2025 KTM SX- en 2025 KTM SX-F-serie hebben de lat nog hoger gelegd als het gaat om rijdersconnectie en controle. Ze zijn ontworpen om rijders meer controle te geven en is voorzien van een reeks updates die rechtstreeks afkomstig zijn van KTM Factory Racing, waardoor dit de meest READY TO RACE line-up tot nu toe is.

Het frame heeft de belangrijkste update ondergaan, met zichtbare uitsparingen en veranderingen in de dikte van de buiswand rond de voorste, motor- en achterschokdemperbevestigingen. Deze veranderingen zijn specifiek ontworpen om de chassisflex-karakteristieken te verbeteren en het gewicht met ongeveer 300 g te verlagen, terwijl de algehele stabiliteit behouden blijft en het bochtengedrag verbeterd wordt. Een vernieuwde achterbrug met een bewerkte kettingglijder en een vernieuwd rempedaal voor de achterrem voor meer duurzaamheid ronden de updates aan het frame af.

De nieuwe Dunlop GEOMAX MX34 motorcrossbanden zijn standaard op de 2025 KTM SX- en SX-F-modellen en bieden stabiliteit en controle op het hoogste niveau om optimaal te presteren. Deze banden hebben een nieuw karkasmengsel dat de demping en absorptie verbetert, waardoor ze tot 30% langer presteren. De nieuwe Progressive Cornering Block Technology verbetert de tractie, grip en modderafvoer.

Aan de achterkant profiteert de WP XACT-achterschokdemper van een vernieuwd linksysteem met vernieuwde afdichtingen en bouten met een kleinere diameter. De afstelling is rechtstreeks overgenomen van het KTM Factory Racing Team en is geoptimaliseerd voor gewichtsbesparing en stijfheid. Als aanvulling op de updates aan de achterkant is de WP XACT AER-voorvork opnieuw afgesteld voor meer flexibiliteit en minder gewicht.

Ergonomisch gezien heeft de KTM SX- en SX-F-serie voor 2025 nieuwe tankdoppen met bi-composiet kunststof op de boven- en onderflanken, die zorgen voor een frisse, scherpe, onderscheidende nieuwe look en een verbeterde koeling. Dit wordt ondersteund door een vernieuwde brandstoftankrol die het frame beschermt tegen slijtage en die de passing van de tank verbetert. Tot slot hebben de 2025 modellen een vernieuwde luchtinlaathuls en snorkelontwerp. Dit is nu een onderdeel uit één stuk, waardoor vervorming wordt voorkomen dankzij een robuuster en stijver materiaalontwerp.

Boven het oppervlak weerspiegelen de volledig nieuwe graphics de nieuwe designtaal van de tankkappen en verwijzen naar de vele kleine technische veranderingen op de 2025 line-up. Volledig oranje carrosserie, rode en zwarte in-mold graphics en een duurzamer zadel zorgen voor een strakke look.

In 2025 wordt ook de Connectivity Unit Offroad geïntroduceerd, die verkrijgbaar is als KTM PowerParts voor de 2025 KTM SX-F line-up. De CUO biedt verschillende functionaliteiten en instelmogelijkheden via de KTMconnect-app. Deze bestaat uit twee delen: de CUO, gemonteerd op de rechter bovenvork tussen de onderste en bovenste kroonplaat, en de GPS-sensor op het voorspatbord. Een CUO-compatibel voorspatbord is ook verkrijgbaar als KTM PowerParts-optie.

Eindelijk is de gekoesterde KTM 150 SX met veel verwachting teruggekeerd naar de 2-takt stal. De 2025 KTM 150 SX bouwt voort op het fundament van de KTM 125 SX, maar met een aanzienlijke revisie van de componenten. Hij is speciaal ontworpen, aangepast en opnieuw ingedeeld voor racers die hoge prestaties nastreven en biedt een hoger koppel en een verrijkte rijervaring.

De 2025 KTM SX- en SX-F-modellen introduceren subtiele maar significante verbeteringen in de race paddock en bieden de breedste selectie van machines die zijn ontworpen om aan de behoeften van elke rijder en racer te voldoen.

Ontdek meer over de 2025 KTM Motocross-serie op KTM.com.