X

Honda breidt CRF gamma uit voor 2019

Honda Motor Europe kondigde vandaag haar offroad-line-up voor 2019 aan. Voor alle modellen zijn er upgrades voorzien en met de CRF250RX en de CRF450L komen er twee gloednieuwe uitvoeringen bij in de CRF-familie.

Het vlaggenschip onder Honda’s crossmotoren de CRF450R moto-crosser – en zijn cross-country broer de CRF450RX – profiteren allebei van meer topvermogen vermogen en -koppel. Voor de CRF250R, een jaar na zijn volledige modelwijziging, zijn er prestatieverbeteringen gericht op koppel onderin om nog  betere uit tragere bochten te komen. Twee gloednieuwe 2019 modellen zorgen voor nog meer diepte in de CRF-familie: de cross country-specifieke CRF250RX en dual-purpose, volledig straatlegale CRF450L.

CRF450L ** NIEUW MODEL **

Met de CRF450R motorcrosser als basis, heeft de nieuwe dual-purpose motorfiets van Honda een stevig, lichtgewicht chassis dat is gebouwd om alle beschikbare grip te vinden.  een motor die vanaf de onderkant krachtige, bruikbare stroom levert. De CRF450L heeft een motor die garant staat voor bruikbare kracht, zelfs onderin. Het uitgangspunt van deze nieuweling is maximaal genot voor de offroad-hobbyrijder, de CRF450L is echter ook volledig straatlegaal. Dankzij de  zijstandaard, grotere brandstoftank en volledig led-verlichting is hij klaar om de straat op te gaan. Duurzame onderdelen van hoge kwaliteit en lange onderhoudsintervallen – met een eerste grote service op 32.000 km – bieden zowel tijdens het rijden én als eigenaar alle gebruiksgemak.

CRF450R

De CRF450R, het wapen van Ken Roczen en Tim Gajser, krijgt een belangrijke prestatieupdate. In zijn 2019 gedaante levert Honda’s 450 crossmotor 1,8 kW meer vermogen en 2 Nm meer koppel. Dankzij een herzien cilinderkop, inlaat en uitlaat biedt hij bovendien een krachtigere vermogensafgifte over het hele toerentalbereik. Nog op het appèl: 3-level HRC Launch Control en duurzaamheidsupgrades. Het chassis krijgt herziene ophangingsinstellingen, een opnieuw ontworpen remklauw vooraan en verschillende gewichtsbesparende updates leveren 0,9 kg gewichtswinst op. Standaard is de 2019 CFR450R uitgerust met een Renthal Fat Bar-stuur dat in vier posities kan worden versteld.

CRF450RX

Net als de CRF450R crossmotor krijgt de cross country CRF450RX  uitvoering een grote boost wat betreft topvermogen en koppel. Ook hier vind je de 3-level HRC Launch Control. Hoewel het chassis nog steeds gebaseerd is op een 18-inch achterwiel en een brandstoftank van 8,5 liter  werd de stijfheidsbalans helemaal herzien. Nieuwe ophangingsinstellingen, een Renthal Fat Bar-stuur met vier instgellingen en nieuwe zwarte velgen maken het plaatje compleet.

CRF250R

Een jaar na de ingrijpende modelwijziging kan de CRF250R rekenen op verbeterde prestaties, en esthetische updates. Het koppel onderin en in het middenbereik krijgt een belangrijke boost dankzij het 2 mm kleinere gasklephuis en de herziene nokken-, inlaat- en uitlaatprofielen. Net zoals de 450s, wordt de CRF250R ook uitgerust met 3-level HRC Launch Control als aanvulling op de keuze uit 3 mappings. Een nieuwe remklauw met dubbele zuiger, een verstelbare Renthal Fatbar en zwarte velgen completeren de updates voor de kwartliter.

CRF250RX ** NIEUW MODEL **

De nieuwe CRF250RX heeft als missie om een andere dimensie toe te voegen aan het offroad-aanbod van Honda. Met de CRF450RX als tegenhanger, baseert hij zich op de  CRF250R. Een 18-inch wiel, 8,5-liter benzinetank en zachtere vering specifiek voor Cross-Country zorgen hier voor de “X” saus. Ook de 2019 updates van Honda’s MX modellen zijn van de partij met een enorm veel koppel onderin, 3-level HRC Launch Control, een nieuwe voorremklauw, Renthal Fatbars en zwarte velgen.

Met deze vijf machines onderstreept Honda zijn toewijding om het CRF-assortiment continu te evolueren. Op die manier heeft Big Red een ​​off-road-gerichte machine in huis voor elke liefhebber.

 

Foto’s: Honda