X

TEST: Plug and Play met de Zero FX!

Om één of andere reden liggen elektrische motoren bij heel wat rijders gevoeliger dan elektrische wagens bij automobilisten. Zijn die vooroordelen terecht of verdient elektrisch motorrijden ook een plek onder de zon? Onze collega’s van Motornieuws mochten spelevaren met de veelzijdige Zero Motorcycles FX!

Licht (amper 131 kg), véél koppel en zowel op de weg als onverhard thuis. Dat schijnt vooral synoniem met bakken rijplezier! Klopt dat ook? En wegen de voordelen op tegen de nadeel? Bekijk de onderstaande test:

Technische gegevens

Motor
Type: Electro motor
Cilinderinhoud: nvt
Maximaal vermogen: 45 pk – constant
Maximaal koppel: 106 Nm – constant
Transmissie: directe aandrijving
Eindoverbrenging: riem

Rijwielgedeelte
Frame: stalen buizen frame
Voorvork: 41 mm Showa Upsd, volledig instelbaar
Achterschokbreker: Showa monoshock, volledig instelbaar
Remmen voor: Enkele 300 mm schijf met tweezuiger remklauwen
Remmen achter: 245 mm schijf met enkelzuiger remklauw
Voorwiel: 21 inch
Achterwiel: 18 inch

Afmetingen
Wielbasis: 1428 mm
Zithoogte: 880 mm
Rijklaar gewicht: 131 kg
Tankinhoud: nvt
Laden: standaard stekker in standaard stopcontact.
Laadtijd: van 0-100 % in 10 u

Prijs
België: 12.390 euro
Prijs Nederland: 13.005 euro