X

2021 Beta RR vanaf nu beschikbaar

Beta, het merk van wereldkampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe, blijft niet bij de pakken zitten. Als eerste lanceert Betamotor haar 2021 endurolijn. Het 2021 RR gamma bouwt verder op het 2020 nieuwe generatie model.  

Ook in 2021 zal Beta’s RR aanbod uit 8 modellen bestaan. Daarnaast blijven  ook de twee versies van de XTrainer in de catalogus. Daarmee biedt de fabrikant uit Rignano dill’Arno zowel twee- als viertaktmotoren voor alle smaken. Dat het Beta voor de wind gaat blijkt ook uit de resultaten in competitie. Na Steve Holcombe’s tweede opeenvolgende EnduroGP wereldtitel in 2018 pakte Beta weer de EnduroGP kroon maar dan nu met Brad Freeman. Holcombe werd wel opnieuw wereldkampioen in de E3.

De 2021 Beta RR 4T 350

Zoals we dat van Beta gewoon zijn wordt ook in 2021 flink ingezet op rijplezier. Daarnaast is er ook de nodige aandacht voor een kwalitatieve afwerking en technologische innovatie. Hierbij de verbeteringen voor 2021 op een rij:

  • Verbeterd frame. Zowel aan het balhoofd als aan de zijbalken van het stalen buizenframe werden verstevigingen aangebracht.
  • Robuuster en duurzamer subframe.
  • Nieuwe bevestiging  voor plastic zijpanelen waardoor ze makkelijker vastgemaakt kunnen worden.
  • Tankdop, zadel en airbox vernieuwd en geoptimaliseerd.
  • Nieuw elektrisch gedeelte. Een geoptimaliseerde kabelboom zorgt ervoor dat de batterij beter oplaadt.
  • Update tellerpartij: de gegevens zijn nu accurater.
  • Update ophanging: de ZF Sachs voorvork kreeg nieuwe, interne onderdelen voor een vloeiender en betrouwbaardere werking. Een nieuwe basisafstelling voor de schokbreker (eveneens van ZF Sachs) zou voor een betere grip moeten zorgen.
  • Nieuwe felrode look en graphics

    De 2021 Beta RR 2T 125

Line-up RR enduro’s 2021:

Tweetakt: RR 125, RR 200, RR 250, RR 300

Viertakt: RR 350, RR 390, RR 430, RR 480.

Hoewel de 2021 Beta RR modellen vanaf nu beschikbaar zijn, is het nog even wachten op de Racing-versies. Die zouden er na de zomer aankomen.





















Foto’s: Betamotor