Stark Future reageert op Infront’s “Electric Support Class”
Vorige vrijdag maakte Infront tijdens persconferentie haar plannen voor een elektrische competitie bekend. Deze aparte “Electric Support Class” is echter totaal in strijd met de visie van Stark Future, de marktleider wat betreft elektrisch motorcrossen.
In een persbericht laat Stark Future vandaag dan ook weten dat het fel gekant is tegen het voorstel van MXGP/Infront om een aparte Electric Support Class te introduceren als onderdeel van MXGP weekends.
“Stark Future erkent het doel om technologische vooruitgang te stimuleren, maar is van mening dat een opdeling niet de oplossing is. In plaats daarvan zien we integratie als een kans voor alle partijen om te gedijen. Door nieuwe technologieën op het hoogste raceniveau te omarmen, wil Stark Future het racen boeiender maken voor fans en tegelijkertijd de sterkste technologische verbeteringen over de hele lijn stimuleren.”
“Als CEO en oprichter van Stark Future ben ik ervan overtuigd dat het afzonderen van elektrische motoren in een aparte klasse de essentie van echte competitie in motorcross ondermijnt,” legt Anton Wass uit. “Het is onze missie om barrières te doorbreken en het potentieel van elektrische technologie te laten zien op gelijke voet met verbrandingsmotoren. Motorcross leeft van innovatie en het verleggen van grenzen en segregatie belemmert alleen onze collectieve vooruitgang naar een meer inclusieve en dynamische sport. Het WK Trial heeft goed werk geleverd door elektrische en verbrandingsmotoren bij elkaar te brengen en heeft laten zien dat wanneer het platform competitief is, het zijn plaats heeft tussen verbrandingsmotoren.
Met een toewijding om de grenzen van motorcross prestaties en innovatie te verleggen, gelooft Stark Future sterk in echte competitie en integratie, waar de snelste machines het tegen elkaar opnemen, innovatie stimuleren en de sport naar nieuwe hoogten stuwen. De visie van Stark Future is om de snelste crossmotor ter wereld te bouwen en te laten zien dat elektrische motoren geen compromis zijn, maar een geduchte concurrent.
“Stark Future begrijpt dat het creëren van een aparte klasse voor elektrische motoren, zoals voorgesteld door MXGP, de essentie van competitie in gevaar brengt en de vooruitgang dreigt te verstikken. In plaats van innovatie aan te moedigen, versplintert deze aanpak het kampioenschap en verwatert het niveau van de competitie. Stark Future pleit voor de integratie van elektrische motoren in het bestaande MXGP-raster, dat innovatie zou bevorderen en ten goede zou komen aan de bredere motorcrossgemeenschap, terwijl het MXGP-programma betere kijkcijfers zou bieden.
Stark Future erkent het belang van innovatie in de toekomst van motorcross. Het integreren van elektrische motoren in de MXGP zou innovatie binnen de sport nieuw leven inblazen en uitdagingen zoals geluidsoverlast, onderhoudskosten en toegankelijkheid aanpakken.”
Foto’s: Stark Future/Arenacross UK
Ook te lezen
De finale van het MXGP-kampioenschap wordt gehouden in Spanje
Infront Moto Racing kondigde vandaag aan dat de Spaanse locatie Cózar als gastheer voor de spannende laatste ronde van het 2024 MXGP kampioenschap zal fungeren. Het de derde Spaanse GP …Team HRC Honda naar Portugal met Tim Gajser als enige rijder
Het 2024 MXGP-wereldkampioenschap begint dit weekend aan de eerste van drie races op rij in Agueda, Portugal voor de vijfde ronde in deze spannende strijd. Het volgende weekend gaat het …VIDEO: Roger De Coster over de communicatie met de rijders
In een video-interview met Roger De Coster komt de moeilijke start van de KTM-jongens in de VS ter sprake. Het gaat over de set-up van de motoren en hoe iedereen …Een update over de blessure van Tyla van de Poel
Tyla van de Poel crashte tijdens de EMX125 in Arco di Trento en brak hierbij zijn scheen en kuitbeen. Een andere piloot raakte op een springschans zijn voorwiel waardoor hij …
Uw reacties